Vi har spesialkompetanse når det gjelder utvikling av rutiner hvor det benyttes Excel regneark.
Slike rutiner vil for eksempel kunne:
- Redusere behovet for Excel/IT kompetanse hos den enkelte bruker.
- Forenkle registrering av opplysninger.
- Standardisere og forenkle summeringer/konsolideringer på ulike nivåer.
- Automatisere søke og utskriftsfunksjoner.
- Forenkle og standardisere statistikker.
- Importere eller eksportere data til/fra andre datasystemer.
- Administrere løsninger hvor det er behov for mange regneark eller filer.
- Utføre en oppgave ved ved å la brukeren velge på menyer eller benytte kommandoknapper.
Løsninger er i dag i bruk blant annet til:
- Budsjettutvikling.
- Løpende avviksrapportering.
- Administrasjon av ventelister for sykehjem.
- Adresseringssystemer.
- Regnskapsløsninger.
Utvikling av slike løsninger krever normalt ikke omfattende innsats
og kan utføres på begrenset tid og til begrenset kostnad.